1.618

2022 | 45 minutes

Mit der Zeichnung des Vitruvianischen Menschen beschreibt Leonardo da Vinci idealisierte Körpermaße im Verhältnis zu Kreis und Quadrat. Das Bild dient als Bezugspunkt und wird zum Untersuchungsgegenstand für die Performer*innen. Das Streben nach Idealen und das Scheitern an der Perfektion sind eine Triebfeder für Tanz, Choreographie und Improvisation. Die Zahl 1.618 ist eine Annäherung an den Goldenen Schnitt, der seit der Antike als universeller Bestandteil für Längenverhältnisse in der Natur erkannt wurde.


With the drawing of the Vitruvian Man Leonardo da Vinci describes idealized body dimensions in relation to circle and square. The image is used as a point of reference and becomes the subject of investigation for the performers. The pursuit of ideals and the failure of perfection are a mainspring for dance, choreography and improvisation. The number 1.618 is an approximation of the golden section which was recognized as a universal component for length ratios in nature since ancient times.

REVIEW:
TANZWEB.ORG | 20.10.2021


Artistic Direction, ChoreographY
Valentin Alfery

DANCERS, Movement Research
Viviane tanzmeister, Timo Bouter, Alexander Tesch, Valentin ALfery

MUSIC Composition
Patrick Gutensohn

production
Dušana Baltić

Light Design
PETER THALHAMER

COSTUMES
Dušana Baltić

PHOTOGRAPHY
FRANZI KREIS, MITZI GUGG

THANKS TO
MAIRA DARJA HORVATH, MELISSA SCHUPPE, VALENTIN PEZZEI, LEON BERNHOFER

FUNDED BY STADT SalzburG,STADT KLAGENFURT, LAND KÄRNTEN